Εκπαιδευτική ρομποτική και μικροεπιστήμη
Αναμφισβήτητα, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη η ανάγκη να ενταχθούν οι φυσικές επιστήμες και η νέα τεχνολογία στην εκπαίδευση, αλλά και η ανάγκη δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών έτσι ώστε να είναι εφικτή η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας, της συνεργασίας των παιδιών μέσα από τη νέα τεχνολογία.
Για τον λόγο αυτό και με σκοπό τα παιδιά μας, που θα είναι οι αυριανοί επιστήμονες, να γνωρίσουν την επιστήμη, τον προγραμματισμό και στη συνέχεια να εισαχθούν στην εκπαιδευτική ρομποτική, έχουμε δημιουργήσει αυτή τη θεματική ενότητα η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της κριτικής και δημιουργικής τους σκέψης .
Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει την εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch, η οποία αποτελεί ένα ανοικτό λογισμικό που έχει δημιουργήσει το Tεχνολογικό Iνστιτούτο Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology), που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά μας μέσα από διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια να μάθουν να προγραμματίζουν. Ακόμη, περιλαμβάνει την κατασκευή «απλών μηχανών» (simple machines) με τη χρησιμοποίηση τροχαλιών, γραναζιών, ροδών, αξόνων κ.α. αλλά και τη χρήση του εκπαιδευτικού πακέτου LEGO We Do, τo οποίο οι μαθητές μας θα χρησιμοποιήσουν μαζί με τη φαντασία τους για να κατασκευάσουν τα δικά τους LEGO ρομπότ.
Φυσικά, την εκπαιδευτική αυτή ενότητα μπορούν να την παρακολουθήσουν και οι μικροί μας μαθητές, οι οποίοι θα εισαχθούν στην έννοια του προγραμματισμού χάρις στο προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου Bee- Bot.
Τέλος, η ενότητα αυτή περιλαμβάνει πειράματα συνδεόμενα με τη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία και δραστηριότητες όπου τα παιδιά θα παρατηρούν και στη συνέχεια θα δημιουργούν. Άλλωστε όπως αναφέρει ο Isaac Newton, ο πατέρας της κλασσικής φυσικής: «Αν κατόρθωσα να δω πιο μακριά ήταν γιατί στηρίχτηκα σε ώμους γιγάντων ».
• Scratch •Κατασκευή «απλών μηχανών» •LEGO WEDO •Bee- Bot •Μικροεπιστήμη